Playlist

6/23/2013

My 3 months in Spain

Holaa!

(varoitus über pitkä postaus)

Nyt tajusin, että olisi vihdoin aika päivitellä blogikuulumisia. Olen tosiaan kotiutunut suomeen jo viime kuussa. Työharjoitteluni Espanjassa, Sevillassa sujui hyvin, mutta ei ongelmitta. Siellä kävi työtapaturma, asunto-ongelmia, varkauksia ja sen sellaista mukavaa. Työ tarjoilijana sujui ihan jees. Opin arvomastaan Suomea erittäin paljon. Olin ennen matkalle lähtöä uskossa, että tahdon muuttaa Espanjaan ja asua siellä, mutta tämän kokemuksen jälkeen ei huvita edes lentokoneessa istua... Se kulttuuri on aivan toista kuin koti-Suomessa. Siellä vaatekaupoissa myyjät saattoivat puhua omia puheluitaan vaikka asiakkaat odottelivat jonossa pääsyä maksamaan, raivostuttavaa!! Rahaa tuhlasin liikaakin, kun vapaa-ajalla kävimme tyttöjen kesken shoppailemassa, syömässä ja bailaamassa. Espanjan yöelämä on se mitä ikävöin kaikista eniten. Ne reivit on unohtumattomia tapauksia, kaikki niin megessä koko yön. Ja Espanjassa baarit ovat auki 6 asti.

Oma punkkani

Mukaani ulkomaanharjoitteluun lähti ihana luokkalaiseni Elina Tutustuin myös moniin moniin Suomalaisiin harjoittelijoihin ja Brittiläiseen, Hollantilaiseen, Filippiiniläiseen, Sevillalaiseen ja lista jatkuu.. Kävimme kahdesti eri allasbileissä, joita kaipaan hurjasti. Miksi Suomessa nuorille ei voisi järjestää sellaisia, vetäisi porukkaa varmasti! Espanjassa voi juhlia melkein joka päivä. Lähdimme tyttöporukalla ulos yleensä tiistaisin ja torstaista eteenpäin. Rankka työ vaati kuitenki veronsa, ettei ihan joka päivä voitu käydä ;) Kiersimme monet tunnetut klubit Sevillassa läpi. Ja 2€ tequilat kelpasi.

Tytsyjen löytö mesta! ;)

Sevillassa vietettiin asumisemme aikana kaksi eri pyhäjuhlaa. Feria del Abril ja Santa Semana. Semana on uskonnollisten juhla. Silloin kaikki kadut olivat täynnä, kun kannettiin Jeesuksen kulkuelavoja ympäri kaupunkia ja rummut raikasi aamusta yöhön... Oli vaikeuksia päästä töihin ajoissa, kun joutui tosiaan ihmismassan läpi tunkemaan. Toinen oli Feria del Abril, jossa paikalliset pukeutuivat flamenco-pukuihin ja Trianassa oli suuri alue vip telttoja. Musiikki pauhasi ja avoinna oli myös upea huvipuistoalue!! Uskaltauduin monesti korkeimpaan laitteeseen (näkyy alla olevassa kuvassa takana vasemmalla). Ihanat muistot jäänyt sydämeen koko reissusta.

Ehdittiin kerran lähteä Elinan kanssa rannalle asti. Sevillassa ei ole kuin jokia, joten matkustettiin parin tunnin junamatkalla Cadiziin. Reissu oli unohtumaton, oli todella hauskaa. Vino tintot kaupasta & aurinkoa palvomaan rantaleijonien ympäröiminä B-) (no ei nyt kai). Varoitan tähän väliin, että en tietenkään meikannut biitsille, joten naama on mitä on kuvissa!

Elinitan magee taitoluistelyhyppy! ;)

Vesi tietenkin huuhtoi kirjoitukseni pois hahahah

...Ja eikun uusiksi

Kun palasin takaisin Suomeen mietin miten ikinä pärjään täällä baarireissuissa, kun jo puoli 4 tulee pilkku hahah. Ennen Suomeen lähtöä olimme viimeiseen minuuttiin asti Sevillan parhaalla klubilla viimeisiä reivejä vetämässä, Santuariossa Super Tuesdayta viettämässä. Kävelimme Elinan kanssa kuuden aikaan aamulla baarista asuntoon, nappasimme liian painavat matkalaukkumme mukaan & menimme pihalla odottavaan taxiin. Se vei meidät lentokentälle, jossa tapahtui ongelmia... Molempien matkalaukut olivat ylikiloisia. Minun laukkuni painoi jotain 25kg, kun olisi saanut painaa 23kg. Siitä olisi tullut satasen lasku, mutta onneksi matkailuvirkailija näki  kuinka kusessa olisimme olleet, joten vissiin lipsui säännöistä ja antoi minun laittaa ison käsimatkatavaralaukkuni ruumaan, jonne tungin ylimääräiset 2 kiloa. Loput kengät raahasin kangaskassissa, joka tietysti meni poikki olkahihnoista! Raahasin sitä maata pitkin koko matkan lentokentältä. Hahahah. Ja kamalassa krapulassa tietenkin..

Suomeen päästyä matkalaukku himaan ja suunnaksi Prime. Arvatkaa oliko masentavaa istua pöydässä ja tuijottaa tyhjää tanssilattiaan melkein koko yön..... Lohja (Y). Hieman eri reivit Espanjassa verrattuna Suomeen. Ehkä joskus takaisin Sevillaan, mutta ei todellakaan töihin vain lomailemaan. Suunniteltiin Suomalaisten asuntotyttöjen kesken, että lähdetään käymään siellä vanhempina. Kuinka kiva tsiigailla mestoja, käydä läpi samat paikat & muistella että täällä ollaan asuttu.

Lennot olivat traumaattisia. Ensin lensimme Sevilla-Barcelona välin. Muutama tunti tuntui ikuisuudelta, niine huonoine penkkeineen. Barcelonassa hengasimme tunnin ennen kuin lento Suomeen lähti. Niin pitkiltä tuntuvia lentoja en ollut ikinä kokenut vaikka lentänyt Thaimaaseen ja monta kertaa Egyptiin.

Joka tapauksessa unohtumaton kokemus, jota en vaihtaisi mistään hinnasta. Hirveä koti-ikävä tietenkin frendeihin & poikaystävään iski joka kerta, mutta kokemus kasvatti ihmisenä mua todella paljon. Jos teillä on koskaan mahdollisuus lähteä ulkomaille vaihtoon tai harjoitteluun, suosittelen :)

Mun pikkunen sammu

Marlon was too wasted tambien ;)

Btw otin Espanjassa yhden lävistyksen ja tatuoinnin. Kävin lävistämässä kieleni, hullu kun olen. Siellä helteissä, mutta ei käynyt mitään pahaa. Kieleen laitettiin niin iso harjoituskoru, ettei kukaan Suomen lävistäjä ole nähnytkään XD Se oikeesti oli todella pitkä. Muutamat ensimmäiset päivät olivat yhtä tuskaa, itkin iltaisin kun sattui niin paljon. Mutta nyt kun palaan siihen aikaan, oli se sen arvoista. Lävistäjällä  poistettiin mun microdermalit :'( Ne oli tulehtuneet ja lävistäjä sanoi että ne täytyy ottaa operoida veke. En tiedä itkinkö enemmän kivusta vai siitä et mun rakkaat timantit poistettiin. Poisto sattui tajuttoman paljon. Se teki 2 eri viiltoa ja repi ne pihdeillä pois.......

Pienen sormitatuointini otin viimeisenä Sevilla päivänäni. Se täytyi ottaa Espanjassa, muuten merkitys olisi kadonnut. Kävin Urbe Tattoossa ja hakkauksessa meni n. 5 minuuttia - eikä edes sattunut!!!

Miss you buddys! Linda, Elina, Roosa, Taina, Janina, Gemma, Katri, Eerik, Ohto etc.
Kolmeen kuukauteen mahtuu miljoona kuva-albumia, tässä julkisesti nähtäväksi tiivistetty versio...

~xoxo Laurenn

1. Millasta siis se sun työ oli siellä? Mitä teit ja missä

1. http://laurennxoxo.blogspot.fi/

Tosta osoitteesta löydät mun "suurenmoisen" harjoittelu blogini, hah. Pari postausta jaksoin kirjoittaa, mutta sieltä löydät :)

Tarjoilijan hommia; blokkasin, ravintolan ylläpitoa & varausten tekemistä espanjaksi että englanniksi. Työskentelin 5 tähden Eme Catedral hotellissa ihan siellä Sevillan keskustassa.

2. Laura en kestä kun oot niin kaunis meikillä kuin ilmankin, turhaan pahottelit meikittömiä kuvias!! :) Ihana reissu sulla ollut, huonoistain kokemuksista huolimatta. Varmaan ollut ihan tositosi mahtavaa! :) Voikun joskus itekkin uskaltautuis lähtemää työssäoppimaan jonnekki suomenrajoja pidemmälle... !
    PUS <3

1. Ää ihana kiitos Emmi!<3 Tajusin etten muistanut mainita siitä että lompakkoni pöllittiin & olin melkein koko reissun kipeänä :'D Yskin yöt läpi ja muilla meni hermo. Uskaltaudu muru vaan! Puss<3 :)

3. Et meikannu rannalle.. Miks sulla sit on meikkiä noissa kuvissa? :D
    Itse en kyllä kehtaisi laittaa itsestäni kuvia vähissä vaatteissa jos näyttäisin tuolta..

1. Mulla ei ole muuta kuin frendin lainaamaa huulipunaa, eli AINOASTAAN niin paljon meikkiä :D
      Jos itse olet langanlaiha niin olisin ennemmin sinusta huolissani :) Mielestäni kropassani ei ole mitään vikaa & kehtaan hyvinkin laittaa bikinikuvia vaikka ne ei sinua miellytä. ;)

2. Ei mua synnytetty tänne maailmaan miellyttämään muita. I was raised better! :)

3. No voi elämänkevät, nätti mimmihän sä olet! Ei mitään syytä olla julkaisematta näitä kuvia. <3

4. Vinkkinä anonyymille, että lautaa saa kaupasta ja vaan koirat on luiden perään ;D

5. Ootte ihania! :)) Kiitos.<3
      You Go Elise ;D

talk to me, i won't bite you