Playlist

6/23/2013

My 3 months in Spain

Holaa!

(varoitus über pitkä postaus)

Nyt tajusin, että olisi vihdoin aika päivitellä blogikuulumisia. Olen tosiaan kotiutunut suomeen jo viime kuussa. Työharjoitteluni Espanjassa, Sevillassa sujui hyvin, mutta ei ongelmitta. Siellä kävi työtapaturma, asunto-ongelmia, varkauksia ja sen sellaista mukavaa. Työ tarjoilijana sujui ihan jees. Opin arvomastaan Suomea erittäin paljon. Olin ennen matkalle lähtöä uskossa, että tahdon muuttaa Espanjaan ja asua siellä, mutta tämän kokemuksen jälkeen ei huvita edes lentokoneessa istua... Se kulttuuri on aivan toista kuin koti-Suomessa. Siellä vaatekaupoissa myyjät saattoivat puhua omia puheluitaan vaikka asiakkaat odottelivat jonossa pääsyä maksamaan, raivostuttavaa!! Rahaa tuhlasin liikaakin, kun vapaa-ajalla kävimme tyttöjen kesken shoppailemassa, syömässä ja bailaamassa. Espanjan yöelämä on se mitä ikävöin kaikista eniten. Ne reivit on unohtumattomia tapauksia, kaikki niin megessä koko yön. Ja Espanjassa baarit ovat auki 6 asti.


Oma punkkani

Mukaani ulkomaanharjoitteluun lähti ihana luokkalaiseni Elina Tutustuin myös moniin moniin Suomalaisiin harjoittelijoihin ja Brittiläiseen, Hollantilaiseen, Filippiiniläiseen, Sevillalaiseen ja lista jatkuu.. Kävimme kahdesti eri allasbileissä, joita kaipaan hurjasti. Miksi Suomessa nuorille ei voisi järjestää sellaisia, vetäisi porukkaa varmasti! Espanjassa voi juhlia melkein joka päivä. Lähdimme tyttöporukalla ulos yleensä tiistaisin ja torstaista eteenpäin. Rankka työ vaati kuitenki veronsa, ettei ihan joka päivä voitu käydä ;) Kiersimme monet tunnetut klubit Sevillassa läpi. Ja 2€ tequilat kelpasi.








Tytsyjen löytö mesta! ;)

















































Sevillassa vietettiin asumisemme aikana kaksi eri pyhäjuhlaa. Feria del Abril ja Santa Semana. Semana on uskonnollisten juhla. Silloin kaikki kadut olivat täynnä, kun kannettiin Jeesuksen kulkuelavoja ympäri kaupunkia ja rummut raikasi aamusta yöhön... Oli vaikeuksia päästä töihin ajoissa, kun joutui tosiaan ihmismassan läpi tunkemaan. Toinen oli Feria del Abril, jossa paikalliset pukeutuivat flamenco-pukuihin ja Trianassa oli suuri alue vip telttoja. Musiikki pauhasi ja avoinna oli myös upea huvipuistoalue!! Uskaltauduin monesti korkeimpaan laitteeseen (näkyy alla olevassa kuvassa takana vasemmalla). Ihanat muistot jäänyt sydämeen koko reissusta.


Ehdittiin kerran lähteä Elinan kanssa rannalle asti. Sevillassa ei ole kuin jokia, joten matkustettiin parin tunnin junamatkalla Cadiziin. Reissu oli unohtumaton, oli todella hauskaa. Vino tintot kaupasta & aurinkoa palvomaan rantaleijonien ympäröiminä B-) (no ei nyt kai). Varoitan tähän väliin, että en tietenkään meikannut biitsille, joten naama on mitä on kuvissa!








Elinitan magee taitoluistelyhyppy! ;)









Vesi tietenkin huuhtoi kirjoitukseni pois hahahah

...Ja eikun uusiksi





Kun palasin takaisin Suomeen mietin miten ikinä pärjään täällä baarireissuissa, kun jo puoli 4 tulee pilkku hahah. Ennen Suomeen lähtöä olimme viimeiseen minuuttiin asti Sevillan parhaalla klubilla viimeisiä reivejä vetämässä, Santuariossa Super Tuesdayta viettämässä. Kävelimme Elinan kanssa kuuden aikaan aamulla baarista asuntoon, nappasimme liian painavat matkalaukkumme mukaan & menimme pihalla odottavaan taxiin. Se vei meidät lentokentälle, jossa tapahtui ongelmia... Molempien matkalaukut olivat ylikiloisia. Minun laukkuni painoi jotain 25kg, kun olisi saanut painaa 23kg. Siitä olisi tullut satasen lasku, mutta onneksi matkailuvirkailija näki  kuinka kusessa olisimme olleet, joten vissiin lipsui säännöistä ja antoi minun laittaa ison käsimatkatavaralaukkuni ruumaan, jonne tungin ylimääräiset 2 kiloa. Loput kengät raahasin kangaskassissa, joka tietysti meni poikki olkahihnoista! Raahasin sitä maata pitkin koko matkan lentokentältä. Hahahah. Ja kamalassa krapulassa tietenkin..


Suomeen päästyä matkalaukku himaan ja suunnaksi Prime. Arvatkaa oliko masentavaa istua pöydässä ja tuijottaa tyhjää tanssilattiaan melkein koko yön..... Lohja (Y). Hieman eri reivit Espanjassa verrattuna Suomeen. Ehkä joskus takaisin Sevillaan, mutta ei todellakaan töihin vain lomailemaan. Suunniteltiin Suomalaisten asuntotyttöjen kesken, että lähdetään käymään siellä vanhempina. Kuinka kiva tsiigailla mestoja, käydä läpi samat paikat & muistella että täällä ollaan asuttu.

Lennot olivat traumaattisia. Ensin lensimme Sevilla-Barcelona välin. Muutama tunti tuntui ikuisuudelta, niine huonoine penkkeineen. Barcelonassa hengasimme tunnin ennen kuin lento Suomeen lähti. Niin pitkiltä tuntuvia lentoja en ollut ikinä kokenut vaikka lentänyt Thaimaaseen ja monta kertaa Egyptiin. 

Joka tapauksessa unohtumaton kokemus, jota en vaihtaisi mistään hinnasta. Hirveä koti-ikävä tietenkin frendeihin & poikaystävään iski joka kerta, mutta kokemus kasvatti ihmisenä mua todella paljon. Jos teillä on koskaan mahdollisuus lähteä ulkomaille vaihtoon tai harjoitteluun, suosittelen :)
























Mun pikkunen sammu

Marlon was too wasted tambien ;)




Btw otin Espanjassa yhden lävistyksen ja tatuoinnin. Kävin lävistämässä kieleni, hullu kun olen. Siellä helteissä, mutta ei käynyt mitään pahaa. Kieleen laitettiin niin iso harjoituskoru, ettei kukaan Suomen lävistäjä ole nähnytkään XD Se oikeesti oli todella pitkä. Muutamat ensimmäiset päivät olivat yhtä tuskaa, itkin iltaisin kun sattui niin paljon. Mutta nyt kun palaan siihen aikaan, oli se sen arvoista. Lävistäjällä  poistettiin mun microdermalit :'( Ne oli tulehtuneet ja lävistäjä sanoi että ne täytyy ottaa operoida veke. En tiedä itkinkö enemmän kivusta vai siitä et mun rakkaat timantit poistettiin. Poisto sattui tajuttoman paljon. Se teki 2 eri viiltoa ja repi ne pihdeillä pois.......

Pienen sormitatuointini otin viimeisenä Sevilla päivänäni. Se täytyi ottaa Espanjassa, muuten merkitys olisi kadonnut. Kävin Urbe Tattoossa ja hakkauksessa meni n. 5 minuuttia - eikä edes sattunut!!! 



Miss you buddys! Linda, Elina, Roosa, Taina, Janina, Gemma, Katri, Eerik, Ohto etc.
Kolmeen kuukauteen mahtuu miljoona kuva-albumia, tässä julkisesti nähtäväksi tiivistetty versio...


~xoxo Laurenn

12/11/2012

Only 2 days left...

Innostuin pitkästä aikaa tänne kirjoittamaan. :) Elämässä on sattunut & tapahtunut vaikka ja mitä, mikä on saanut bloggaamisen lopahtamaan. Nyt kaikki alkaa kääntymään parempaan suuntaan, toivotaan että into tulee takaisin! Itsenäisyyspäivänä saavutin vihdoin täysikäisyyden & lähdettiinkin poikaystäväni kanssa yöelämään. Olisin halunnut Primeen, mutta väenpaljouden takia turvauduimme Amarilloon. Ilta ei mennyt mutkitta, mutta hauskaa oli tyttöjen kanssa tanssien. Minun baari-iltani pääidea on tanssia jalat kipeiksi. Kai karaokekin menee, kunhan tarpeeksi on ottanut.. Seuraava baari kertamme oli nyt viime viikon lauantaina. Mentiin aikaisin Primeen, jossa hengattiin ystäväporukan kanssa ja joimme pari ylimääräistä tequilaa.. Loppuillasta kokeilimme tangollakin varmasti idioottimaiselta näyttäviä liikkeitä. ;D Ei voi väittää etteikö ollut hauskin ilta tähän mennessä.


Tällä hetkellä istun koulunpenkillä, englannin tunnilla. Suomennamme tarjouspyyntöjä sun muita.
Poden kamalaa tatuointihimoa!! Suunnitteilla käsivarteen melko isoa leimaa. Pitänee varata aika heti, kun saisin päätettyä mitä kuvia/textejä siihen haluan, so hard. Minulla on kyllä visio, miltä haluan sen näyttävän. Noin 600e suunnilleen maksaa ääriviivat ja sitten kun saa lisää rahaa maybe värittäisi sen. Miljoonia muitakin tatuointi ideaoita löytyisi, mutta ylimääräistä rahaa ei. Pikavippejä en aio tatuointeihin hommata. :D
Tumblr_mat12sgbi91qcegzdo1_500_large


Il_570xn.338000954_large


Nyt on enää 2 päivää siihen, kun... lähdetään P:n kanssa auringon lämpöön. Karataan viikoksi Egyptin Hurghada kaupunkiin. Pois kylmästä Suomesta, ihanaa. Voitte olla varmoja, ettei aurinko jää minulta "käyttämättä". Kävimme eilen apteekissa ostamassa kaiken maailman lääkkeet, ihan varmuuden vuoksi. Käsidesiä, vatsalääkettä, lennolle pahoinvointi tabletteja & maitohappobakteereja. Kuurin aloitamme jo tänään.

Rakas äitini on tehnyt hirmuisen palopuheen mitä pitää muistaa ulkomaille lähtiessä. ;)
            • ei juomiin jäitä, koska jäät ovat hanavettä eikä sitä saa juoda
            • älä juo tölkin suusta - pyydä lasi
            • pullovettä ja paljon varsinkin rannalle!!!
            • turvalokero maksettava erikseen, jos ei sisälly huoneen hintaan
              (henkilökuntaan ei voi aina luottaa)
            • vältä kännykän käyttöä, verkon auki pitämistä
            • käsimatkatavaroissa matkustajaa kohden sallitaan yksi litran pussi (nesteet pakattava 100 ml kokoisiin suljettaviin läpinäkyviin pusseihin)
              huom! dödöt, hajuvedet yms. luokitellaan nesteiksi
            • ota selville lentoyhtiönne matkalaukkujen painoraja, jos menee yli maksaa hunajaa
            • älä jätä baarissa juomiasi huomiotta hetkeksikään, tyrmäystippojen takia
            • jos tarvitsee poistua hotellialueelta, ota taxi & muista sopia aina matkan hinta etukäteen tai kuski voi ajeluttaa liikaa
            • kojuista ei löydy (varsinkaan Egyptissä) vaatteista hintoja, koska tarkoitus on tinkiä, jos hinta on mielestäsi liian suuri, kerrot sen, kävelet pois päin niin eiköhän se hinta sovi heillekin
            • et suostu kauppiaiden pyynnöstä takahuoneeseen, jos hän väittää näyttävänsä lisää tuotteita sillä vanhempani kertoivat että heidät lukittiin sisälle, not nice
            • vältä hissejä
            • rannalla joutuu maksamaan aurinkotuoleista, hotellilla ei

Olen ehtinyt matkustella perheeni kanssa paljon, josta olen erittäin kiitollinen. Ainoa negatiivinen puoli on se, että koko ajan kauhea hinku auringon lämpöön, kun Suomesta löytyy pari hassua kuukautta jolloin olisi hellelukemia. Matkustelumme avulla ohjauduinkin opiskelemaan tätä matkailualaa. Olen käynyt: Egyptissä 3x, Kanariansaarilla 2x, Dubaissa 1x, Thaimaassa 1x, virojaruotsi risteilyt ofc. Unelmani olisi muuttaa Espanjaan tulevaisuudessa, saa nähdä. Suomessa on hyvä asua, muttei lämmin :(

Lopuksi kuvakirjo viimeisimmistä reissuistani, Dubain ja Thaimaan matkastani.
Jos jäi askarruttamaan jokin asia, kysäse ihmeessä
Dubai marraskuu '11





Maailman korkein rakennus, Burj Khalifa






Hukkasin itseni tuonne ostarille. :)


Thaimaa joulukuu '10












~xoxo Laurenn