Hey! En ole vähään aikaan kirjoittanutkaa. Keskiviikko oli mahtava. Menimme Jannan, parhaan ystäväni kanssa eräälle ystävällemme viettämään iltaa. Siellä tapasin vanhoja tuttuja & sain tutustuin muutamaan aivan ihanaan henkilöön. Siitä illasta ei sen enempää..
Eilisen helatorstain vietin töissä & tatuointiliikkeessä. Otin nimittäin ensimmäisen ihka oikean tatuointini! Menin aamusta hyvissä ajoin ettei minun tarvinnut odottaa kuin hetken, kun toiselle asiakkaalle tehtiin nilkkaan tatuointia. Minun vuoroni kun tuli jännitin aivan superisti, kun en tiennyt kuinka kovaa kipua odottaa. Ja voin sanoa että olin kuvitellut kivun paaaljon suuremmaksi. Kipu ei ollut niin suuri syystä että otin sen lapaluulle ja leima on pienikokoinen. Toki se sattui, nipisti oikein ärsyttävästi mutten huutanut kuten olin ajatellut. Tatuoinnin tekemiseen meni alle tunti & se aika meni todella nopeasti. Kysyinkin että oliko tämä jo tässä? Tatuoinnin sain helatorstai alennuksena 50€:lla. Edullista!! Ensi kuussa otan toisen, suuremman tatuoinnin. Se tulee eroamaan tästä kokemuksesta suuresti, koska tatuoinnin paikka ensinnäkin on alavatsa & kuvasta tulee suuri ja värillinen... Pelkään kovin, miten tulen pärjäämään. Pakko saada luottoystäviä puristamaan kättä. :) Tatuoinnin aikana tuekseni oli lupautunut yksi parhaista ystävistäni, muttei koskaan ilmestynyt paikalle (nukkui kuulemma). Tapahtui siinä toisenkin ystäväni kanssa väärinkäsitys, sillä hän oli jo valmiina tulemaan tuekseni, mutta en ollut muistanut että sovimme hänen tulevan vain soitostani. Kiitos kuitenkin sonia♥ En olisi kestänyt kipua ilman mahtavia Saya's Cornerin työntekijöitä. Onneksi töissä oli entinen hyvä ystäväni, jonka kättä sain lainata silloin kun sattui. Pari muutakin olivat ihanasti tukenani ja kertoivat omista tatuointi kokemuksista ja rupattelivat. Se rauhoitti. :)
Tatuoinnin hoidosta, keitä kiinnostaa; Tatuointi on puhdistettava 3x päivässä, joko vedellä tai hajustamattomilla pyyhkeillä. Joka putsaus kerran jälkeen rasvaus tehtävä, vain ohut kerros. Saunomista & auringonottoa täytyy välttää n. 2 viikkoa. Täytyy siis vieroittaa itseni saunasta.. Elmukelmulla olisi hyvä suojata tatointi pöpöiltä ja vaatteiden hankaukselta, varsinkin kun leimani kohta on rintsikoiden olkaimien alla. Sain myös ystävättäreltä vinkin, että suihkussa tulisi ensin suihkuttaa tatuoinnille lämmintä ja sitten kylmää vettä. Jotta ihohuokoset avautuisivat (kudosneste tulisi pois) ja kylmällä vedellä suljet ihohuokoset ettei verta ala valumaan. Paidassani oli pieni veri läntti muutaman tunnin jälkeen, muttei ole muuten vuotanut. Ja kummallista oli se miten vain tunnin kuluttua leiman tekemisestä pystyin jo makaamaan selälläni! Tatuointini ei ollut ollenkaan herkkä.
Kyllä tiedän kuvissa tatoinnin olevan peilikuvana, mutta en eilen illalla pystynyt muuten hyvää kuvaa ottamaan.
Tämän päiväinen aamuni ei mennyt oikein putkeen. Kaaduin nätisti skootterin selästä ja lensin muutamalla pyörähdyksellä maahan, tuloksena särkevä ranne & mustelmia ympäri kehoa. Onneksi työs.oppimisen työnantajani on aivan mahtava & sitoi käteni koholle ja haki kaupasta kasvispussin lievittämään turvotusta. Nyt lähden tarkastuttamaan käteni lääkärissä, toivotaan ettei ranne ole murtunut...!
~xoxo Laurenn






